Bezpečnost dat na internetu spousta uživatelů neustále podceňuje. Běžně si nastavují jednoduchá hesla do emailových schránek, do administrace webů a do různých služeb a portálů, ale i na sociální sítě. Přitom prolomit jednoduché heslo je dnes poměrně hračka. Heslo – hovno kleslo Můžeme to opakovat dnes a denně a stejně se najdou tací, kteří si […]
Podprahové vnímání barev
Na začátku si dovolím malý příklad, na kterém se vás pokusím přesvědčit o tom, zda-li podprahové vnímání opravdu existuje a jestli má vůbec smysl se jím zabývat. V první polovině dvacátého století uskutečnila jedna světově známá firma s nápoji ‚reklamní kampaň‘, kterou realizovala tak, že do každé vteřiny filmu vložila jeden snímek se symbolem, který […]
Navigace na webech
Základem každých stránek je samozřejmě jejich obsah. Co je však platný sebelepší obsah, když se v něm návštěvník obtížně orientuje, nebo se k němu dokonce vůbec nedostane. To, co obsah zpřístupňuje, je kvalitní navigace. Odkazy vždy barevně zdůrazňujte! Nemáte-li nějaký zásadní důvod měnit implicitní nastavení barev odkazů prohlížeče, neměňte je. Pro všechny odkazy na svém […]
Thing globally, act locally
Think globally, act locally. Heslo, které se na internetu objevuje stále častěji a které má překvapivé množství různých výkladů. Že se vyplatí o něm přemýšlet a občas ho použít, ukazuje i následující příklad. Před časem se v jedné emailové konferenci objevil příspěvek, jehož hlavní téma není důležité. Mimo jiné z něj však vyplynulo, že pisatel […]
Ikonka u názvu webu a odstranění linky u odkazů
Dnes si ukážeme dva tipy: jak na ikonku své stránky, která se zobrazuje před názvem a adresou stránky a jak se zbavit přerušovaných čar kolem prvků v HTML při kliknutí na odkaz? Ikonku u názvu webu angl. favorite [fejvrit] = oblíbený, icon [ajkn] = ikona Ikona oblíbené stránky, která se zobrazuje před názvem a adresou stránky. Předtím […]
DESATERO PSANÍ PRO WEB
Psát pro Web není totéž jako psát pro tištěné publikace. Lidé čtou na Webu jinak. Čtou těkavě, rychle přeskakují z jedné pasáže na druhou. Jsou mnohem činorodější. Přišli na web, aby něco zařídili. Slova by je měla vést k činům. Zde je deset pravidel psaní účinného webového obsahu a níže si je rozebereme trošku podrobněji: […]
Použitelnost www stránek a barvy
Barvy do značné míry určují první dojem i celkové vyznění stránek, ale jejich úloha není jen estetická. Vhodná volba barev totiž přímo ovlivňuje i použitelnost stránek. Zde je pár zásad, které stojí za to dodržovat, pokud chcete, aby se návštěvníci cítili na vašem webu dobře. Zdůrazněte barvami strukturu stránek. Časté je odlišné barevné ladění záhlaví, […]
PSYCHOLOGIE WEBU
Psychologové se v poslední době těší značné oblibě a využívání jejich služeb mnohdy hraničí spíše s módními trendy než se skutečnou potřebou. Nicméně právě webdesign (a obecně jakýkoliv užitý design) si o práci zkušeného psychologa přímo říká. Tento článek by měl ozřejmit, jaká je funkce psychologa při vývoji webových stránek.Webový psycholog může získat řadu užitečných […]
Analýza kontrastu barev
Analýza kontrastu barev Na program Colour Contrast Analyser mne kdysi dávno upozornil článek na webu Přístupnost a umožňuje vám zjistit vzájemný kontrast dvou barev a získat informaci, zda-li tento kontrast odpovídá pravidlům tvorby přístupného webu. Kontrast si můžete rovněž ověřit i pro různé druhy sníženého barvocitu čtenáře. V okně programu si zvolte jako algoritmus „Světelnost“ […]
33 nadpisů, které vytřou návštěvníkům webu zrak
13 vět, kterým se raději vyhněte…. V dnešním článku jsem si pro vás připravil dalších 33 šablon nadpisů, které opravdu dokážou upoutat pozornost vašeho čtenáře a vtáhnout jej do vašeho článku. Takže? Jak Dobře Jste Chráněni Proti (čtenářova obava) X Varování, Které Vás Upozorní na (nežádaná situace/nemoc/…) Šokující Pravda o (obava/ohrožení/problematika/činnost) Jak (autorita) Hazarduje s […]